• FORUM

    BEZPIECZNEGO

    INTERNETU

    Dbamy o lepszą stronę sieci.

  • CO NOWEGO

    Materiały godne uwagi.

    Ponad 650 nauczycieli w II edycji projektu CyberMocn@ Szkoła!

    5 października 2021 ruszyła II edycja projektu CyberMocn@ Szkoła, projekt który realizujemy wraz z Fundacją Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga.

    Ponad pół tysiąca nauczycieli w projekcie CyberMocn@ Szkoła!

    8 października 2020 ruszyła CyberMocn@ Szkoła, projekt który realizujemy wraz z Fundacją Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga.

    Offline Challenge - czy wytrzymasz 48h bez intenretu? – październik 2018 r.

    propozycja profilaktyczna dla szkół – warto spróbować z klasą

    NIK o cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży – wrzesień 2018 r.

    wzrasta zaufanie uczniów do wychowawców i nauczycieli przy zgłaszaniu cyberprzemocy (s.28 raportu)

    Fundacja Dbam o Mój Zasięg - Czynniki sprawiające że młodzi nadmiernie przywiązują się do smartfonów – lipiec 2018 r.

    Infografiki, porady i badania mówiące o problemie nadużywania smartfonów

    Portal mowanienawiści.info to pakiet scenariuszy dla nauczycieli i edukatorów dotyczący m.in. hejtu i mowy nienawiści w internecie

  • DOŚWIADCZENIE

    WSPARLIŚMY:

    broken image

    470

    szkół

    i placówek

    broken image

    2 100

    rodziców

    i opiekunów

    broken image

    5 650

    nauczycieli

    i pedagogów

    broken image

    10 300

    dzieci

    i młodzieży

  • OFERTA

    Dla kogo pracujemy:

    broken image

    SZKOŁY I PLACÓWKI OŚWIATOWE

    tematy szkoleń:

    Jak skutecznie reagować na cyberprzemoc?

    Jak stworzyć swój szkolny standard bezpieczeństwa on-line?

    Nie łamię prawa, czyli zwięźle o prawie autorskim.

    TIK w szkole - jak być lepszym nauczycielem?

    broken image

    RODZICE

    TEMATY SPOTKAŃ:

    Cyfrowy rodzic – dlaczego nie?

    Challenge – jak wesprzeć dziecko, by głupio nie rywalizowało.

    Babcia i dziadek na tropie e-wnuków – dbajmy o wizerunek dzieci.

    Pierwszy smartfon – technologiczna pomoc w pierwszych krokach w sieci.

    Pomagam mojemu dziecku na cyber-podwórku.

    broken image

    DZIECI

    TEMATY SPOTKAŃ:

    • Wilk w owczej skórze – niebezpieczne kontakty w obcym mi Internecie.
    • Dbam o swój osobisty komputer – jak skonfigurować komórkę, by była bezpieczna.
    • Agent 007 w sieci – jak nie dać się hakerom i złodziejom.
    broken image

    MŁODZIEŻ

    TEMATY SPOTKAŃ:

    • Nie dam się hejterowi.

    • Nie będę e-ofiarą, czyli jak nie dać się cyberprzemocy?

    • Za 10 lat pracuję w Dolinie Krzemowej – jak dbać o swój cyfrowy wizerunek.

    • Fake News – już więcej nie dam się nabrać.
    • Kocha, lubi, spamuje i szantażuje – krótko o e-miłościach.

    • Cyberseks – czy można bezpieczniej?
    broken image

    ORGANIZACJE POZARZĄDOWE

    W JAKICH OBSZARACH WSPIERAĆ PODOPIECZNYCH:

    • Bezpieczny podopieczny w sieci.
    • Internet moim oknem na świat: co widzi, za czym tęskni mój podopieczny – glamuraryzacja wizerunku cyfrowego.
    • Pracuję społecznie, ale zgodnie z prawem: krótko o prawach autorskich.
  • SZKOŁY I PLACÓWKI OŚWIATOWE

    Dbamy o lepszą cyfrową szkołę.

    broken image

    Jak skutecznie reagować na cyberprzemoc?

    Celem szkolenia jest zwrócenie uwagi nauczycielkom i nauczycielom oraz kadrze niepedagogicznej na zjawisko cyberprzemocy. Podczas szkolenia uwrażliwiamy pedagogów na specyfikę problemu i możliwe niepożądane konsekwence cyber-agresji - pokazujemy perspektywę ofiar, sprawców oraz świadków przemocy elektronicznej. Jednym z efektów przeprowadzonego szkolenia będzie - na przykładzie autentycznego przypadku - przeanalizowanie form cyberprzemocy, sposobów reagowania oraz ćwiczenie umiejętności wsparcia ofiary, sprawcy oraz świadków.

    broken image

    Jak stworzyć swój szkolny standard bezpieczeństwa on-line?

    Szkolenie pomoże uporządkować zasady i procedury dotyczące cyberprzemocy już działające na terenie szkoły. Wskaże na prawidłowe ukierunkowanie działań profilaktycznych i naprawczych w odniesieniu do cyberproblemów występujących wśród dzieci i młodzieży. Wspólnie przeanalizowane zostaną dokumenty prawne oraz przykładowe procedury już wdrożone w danej placówce oświatowej. Poddamy pomysły jak do stworzenia standardu bezpieczeństwa on—line szkoły zaangażować wszystkich członków społeczności szkolnej, przede wszystkim dzieci i młodzież, ale także kadrę pedagogiczną i rodziców

    broken image

    Nie łamię prawa w trakcie akademii szkolnej, czyli zwięźle

    o prawie autorskim.

    Łamanie praw autorskich wraz z rozwojem nowych mediów, a zwłaszcza internetu, stało się zjawiskiem ogólnospołecznym. Coraz łatwiej nam o jego naruszenie – nawet nieświadome. Natomiast twórcy coraz skuteczniej egzekwują swoje prawa. Brak wiedzy może być ryzykowny dla nas, jak i dla szkoły, w której uczymy.

    Celem szkolenia jest uświadomienie zagrożeń i możliwości korzystania z cudzych utworów w ramach dozwolonego użytku w edukacji oraz nabycie umiejętności korzystania wraz z uczniami z otwartych zasobów edukacyjnych.

    broken image

    TIK w szkole - jak być lepszym nauczycielem?

    Szkoły i nauczyciele potrzebują wsparcia w pracy ze swoimi uczniami, aby rozwinąć szeroką gamę umiejętności cyfrowych, które pozwolą młodym ludziom opuszczającym szkołę sprostać potrzebom rynku pracy i wyzwaniom w coraz bardziej zdigitalizowanym społeczeństwie.

    Szkolenie ma na celu wskazać nauczycielom kierunki w rozwijaniu swoich umiejętności cyfrowych oraz wyposażenie ich w narzędzia i zasoby, które są dla nich dostępne - szczególnie bezpłatne . Na koniec szkolenia nauczycielki i nauczyciele powinni będą potrafili projektować lekcje, które koncentrują się na zakresie umiejętności cyfrowych. Nauczą się także korzystać z innowacyjnych narzędzi wspomagających pracę własną i uczniów w przedmiocie, którego uczą.

  • RODZICE

    Moje dziecko bezpieczne w cyberprzestrzeni.

    broken image

    Cyfrowy rodzic – dlaczego nie?

    To szkolenie dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które uczy kształtowania bezpiecznego kontaktu dziecka w cyberprzestrzeni. Rodzice i opiekunowie dowiedzą się, jak wspólnie z dziećmi tworzyć zasady korzystania z Internetu we własnym domu. Wskażemy jak stawiać pierwsze kroki z małym dzieckiem w sieci, jak rozmawiać z dzieckiem o kwestiach uważności - dbania nie tylko o własny sprzęt elektroniczny, ale także bezpieczeństwo kontaktu z osobami poznanymi w sieci. Pomożemy zrozumieć dziecko, które nadmiernie korzysta z sieci oraz wskażemy metody rozwiązywania problemów z tym związanych.

    broken image

    Challenge – jak wesprzeć dziecko, by głupio nie rywalizowało

    Każdym kliknięciem w Istagramie nasze dzieci są bombardowane pięknymi zdjęciami i informacjami o lepszym wspanialszym świecie. Świat w publikowanych fotografiach jest cudowny - nasze życie też ma być przepiękne, koleżanki i koledzy jak z okładek czasopism, a ubrania niczym z żurnala. Jak poradzić sobie z taką presją? Jak my dorośli możemy wesprzeć dziecko by nie rywalizowało z innymi w sieci? W trakcie szkolenia wskażemy jak zdiagnozować czy nasza pociecha nie jest w grupie młodych osób dających się nabierać na wyzwania internetowe. Wskażemy zarówno jak podjąć skuteczną interwencję w takim przypadku oraz jakie podjąć działania profilaktyczne, by nasze dziecko nie brało udziału w tej ryzykownej grze.

    broken image

    Babcia i dziadek na tropie e-wnuków – dbajmy o wizerunek dzieci

    Seniorzy mimo powszechnego przekonania, iż nie angażują się w świat wirtualny coraz częściej wybierają pocztę XXI w. jaką jest Internet. Wysyłają listy, oglądają strony, robią zakupy i publikują. Chcą się pochwalić ogródkiem, dziećmi i oczywiście wnukami. Zdolna Zosia czy Jaś w trakcie akademii szkolnej nie tylko ma zdjęcia, ale także filmiki zrobione komórką dziadków. Filmiki te natychmiast trafiają do sieci. Niestety do portali społecznościowych trafiają także fotografie zrobione w czasie kąpieli czy na nocnikach. Zdjęcia te bardzo często dyskredytują wizerunek wnuka czy wnuczki w oczach rówieśników. W trakcie szkolenia pokarzemy, jak technicznie zadbać, by zdjęcia umieszczane w sieci były widoczne tylko dla bliskich oraz zastanowimy się czy publikowanie zdjęć i opowieści o dziecku może zaszkodzić jego wizerunkowi w dorosłym życiu.

    broken image

    Pierwszy smartfon – technologiczna pomoc w pierwszych krokach w sieci

    Nowoczesna technologia nie jest zła, pomaga w rozwijaniu wielu zainteresowań – także dzieci. Niemniej my dorośli musimy być przewodnikami w technologicznej drodze edukacyjnej. Pomożemy rodzicom skonstruować zasady korzystania z smartfonów, tabletów i komputerów adekwatne do wieku i percepcji ich pociech. Nauczymy konfiguracji kontroli rodzicielskiej telefonu i komputera – tak, by ograniczyć dziecku kontakt z niebezpiecznymi treściami.

    broken image

    Pomagam mojemu dziecku na cyber-podwórku

    „Nie rozmawiaj z obcymi, nie mów gdzie mieszkasz i za godzinę masz być w domu!”- tak niejednokrotnie mówili nam rodzice zgadzając, się abyśmy wyszli na dwór spotkać się z rówieśnikami. Dziś tym podwórkiem staje się cyberprzestrzeń. Wystarczy być w swoim pokoju, by spotkać się z koleżanką lub zagrać z chłopakami. Rodzice powinni rozpoznawać aktywności swoich dzieci w internecie. Nauczyć się rozmawiać o tym, co robią w sieci. Wspierać ich w tym, aby nie stali się ofiarami oszustów finansowych, hejterów czy szantażystów. Pomożemy rodzicom skonstruować zasady bezpiecznych zachowań w sieci dla dzieci oraz dla nich samych.

  • DZIECI

    Dbajmy o bezpieczne dzieciństwo.

    broken image

    Wilk w owczej skórze – niebezpieczne kontakty w obcym mi Internecie.

    Nosił wilk razy kilka i Internet poniósł wilka – czyli jak wykryć obcego, podszywającego się pod inną osobę użytkownika internetu. Nauczymy dzieci krytycznego spojrzenia na treści zamieszczone w sieci. Pokarzemy jak zadbać o swoją anonimowość w cyberprzestrzni oraz wskażemy jak zabezpieczać swój wizerunek. Zaprezentujemy mechanizmy, którymi posługują się pedofile w internecie oraz sposoby chronienia się przed nimi.

    broken image

    Dbam o swój najbardziej osobisty komputer – czyli jak skonfigurować komórkę, by była bezpieczna.

    Pojedynczy smartfon, który młody użytkownik sieci telefonii komórkowej nosi w kieszeni ma większą moc obliczeniową aniżeli komputer, który wylądował na księżycu. To najbardziej technologicznie zaawansowany gadżet, który na co dzień jest z młodymi. Ale co on robi? Jakie zbiera dane? Co wie o nas operator - dostawca internetu, producent telefonu, właściciele nieskończonej liczby aplikacji? To dzieci i młodzież są pierwszym pokoleniem, któremu komórka nie kojarzy się tylko z pomieszczeniem do przechowywania mniej potrzebnych rzeczy. Celem szkolenia jest pokazanie, jak skonfigurować komórkę by nie rozdawać za darmo swoich danych, jak surfować po Internecie, by zostawić jak najmniej śladów oraz co pobierać, a czego nawet nie otwierać, by nie stać się ofiarą cyberszantażysty.

    broken image

    Agent 007 w sieci – jak nie dać się hakerom i złodziejom.

    Wygrałeś najnowszy model smartfona, wystarczy, że podasz numer swojego telefonu – oto klasyczny przykład wyłudzania danych od dzieci i młodzieży. Znane są nam przykłady okradzionych domów tylko dlatego, iż na portalu społecznościowym młody napisał, iż wyjeżdża z rodzicami na wakacje i przez najbliższy czas dom będzie stał pusty. Musimy młodym osobom korzystającym z sieci wskazać miejsca oraz mechanizmy wyłudzania danych. Pobranie załącznika, aplikacji może być niebezpieczne dla komputerów domowych, jak i sprzętów działających w sieci WiFi, w tym komórek. Techniczne umiejętności odróżnienia dobrych stron od zainfekowanych są niezwykle ważne. Nauczymy młodych odbiorców jak szyfrować wiadomości, tworzyć bezpieczne hasła, formować nicki, które nie będą zdradzały tożsamości użytkownika. Prócz aspektów technicznych poruszymy kwestię ochrony przed atakami socjologicznymi (phishing, pharming). Po szkoleniu nie tylko młody będzie bezpieczniej poruszał się w sieci, ale będzie dbał także o bezpieczeństwo cyfrowe domowników.

  • MŁODZIEŻ

    Bezpieczne dorastanie.

    broken image

    Nie dam się hejterowi.

    Młodzi ludzie niejednokrotnie borykają się z trudnościami wynikającymi z nieprawidłowej komunikacji: domowe kłótnie, nieprzyjemne uwagi kolegów z klasy czy hejt na facebook`u to tylko niektóre z nich. Dziś powszechnie używa się pojęcia hejt na określenie nienawiści w ogóle - zarówno w sieci, jak i poza nią. Ale czy hejtowanie dotyczy tylko internetu?

    Pojęcie hejtu ma bardzo szerokie znaczenie. Używane jest coraz częściej w celu określenia każdej sytuacji przemocy słownej, a także wyrażonej poprzez obraźliwy obraz lub film wideo. Nie każda taka sytuacja będzie jednak hejtem - możemy mieć do czynienia z karalną mową nienawiści.

    Szkolenie pomoże zrozumieć różnicę miedzy hejtem a mową nienawiści. Młodzi nabędą umiejętność jej rozpoznawania i klasyfikacji. Przedstawione zostaną mechanizmy stojące za hejterami. Pomożemy młodzieży w ćwiczeniu postaw asertywnych, by nie dali się sprowokować czy złapać na obraźliwe komentarze w sieci. Uczymy, by potrafili je zgłosić oraz pomóc rówieśnikom, kiedy Ci są atakowani przez „obcego” w sieci.

    broken image

    Nie będę e-ofiarą, czyli jak nie dać się cyberprzemocy?

    Wraz z rozwojem mediów elektronicznych i wzrostem ich popularności, pojawiły się „cyberinfekcje” takie jak przemoc elektroniczna, nadużywanie internetu czy kontakt z niebezpiecznymi treściami. Przećwiczymy sposoby reagowania w sytuacjach występowania przemocy elektronicznej – z perspektywy trzech aktorów cyberprzemocy: ofiary, świadków i sprawcy.

    • Ofiara – gdzie szukać pomocy, jak się zachować by nie dochodziło do eskalacji cyberprzemocy.
    • Świadek – jak wesprzeć kolegę, koleżankę, którą atakuje sprawca przemocy elektronicznej. 
    • Sprawca – jakie mogą być konsekwencje własnych działań, jak przerwać akt przemocy i zacząć dialog z ofiarą własnych działań.
    broken image

    Za 10 lat pracuję w Dolinie Krzemowej – jak dbać o swój cyfrowy wizerunek?

    Dziękujemy za przesłanie CV i zainteresowanie naszym ogłoszeniem. Jednakże ze względu na informacje, które umieszcza Pani/Pan w internecie nie możemy zaoferować tego stanowiska w naszej firmie. Tak mogą wyglądać przykładowe odpowiedzi, które otrzymają nasi młodzi dorośli poszukujący wymarzonej pracy.

    W ramach szkolenia pokażemy na czym polega tzw.: „biały wywiad”, gdzie zostawiamy po sobie ślady i ile informacji przekazujemy na swój temat. Uświadomimy młodzieży, jak pozornie niewinne komentarze, wrzucone zdjęcia, zalajkowane strony mogą stać się naszą „piętą achillesową” współczesnych czasów.

    Na szkoleniu wskażemy młodzieży jak budować swój wizerunek, dbać nie tylko o to jakie treści sami publikujemy, ale również o to, jak o nas piszą. Wskażemy mechanizmy współpracy z administratorami oraz techniczne aspekty ustawień prywatności i niewidzialności w sieci.

    broken image

    Fake News – już więcej nie dam się nabrać

    Podobno w USA produkuje się 175 tyś. Fake news-ów dziennie. Ile w Polsce? Tego jeszcze nikt nie wie. Jest to jednak problem, z którym dorośli, a tym bardziej dzieci i młodzież nie dają sobie rady.

    Rozpowszechnianie fałszywych, sztucznie wytworzonych informacji jest coraz powszechniejsze w mediach elektronicznych. Pokarzemy młodym jakie są mechanizmy rozpowszechniania tych groźnych informacji oraz na co zwrócić uwagę, by odróżnić fake news’a od prawdziwej informacji. Poćwiczymy na autentycznych przypadkach (metodą grywalizacji) sposoby odnalezienia prawdy i fałszu w przekazach medialnych

    broken image

    Kocha, lubi, spamuje i szantażuje – krótko o e-miłościach.

    Internet stał się największą i najważniejszą swatką współczesnego świata. Nie trzeba iść już na dyskotekę – w sieci można poznać dziewczynę czy chłopaka z drugiego końca kraju czy kontynentu. Porozmawiamy z młodzieżą o internetowych randkach. Jakie mogą być pozytywy oraz negatywy spotkania kogoś obcego w sieci. Czy wszystkie informacje, wiadomości, zdjęcia są prawdziwe? Nauczymy młodych jak weryfikować autentyczność e-miłości. Porozmawiamy jak nie stać się ofiarą spamu ze strony byłego partnera/partnerki i co zrobić, gdy owa osoba szantażuje, iż udostępni Wasze intymne rozmowy bądź nagrania.

    broken image

    Cyberseks – czy można bezpieczniej?

    „Wyślij mi nudesa” – często adolescenci otrzymują taką propozycje od chłopaka lub dziewczyny. Zainteresowanie się seksualnością w okresie dojrzewania jest normą rozwojową. Dlatego młodzi są gotowi zaryzykować i utracić kontrolę nad swoim najintymniejszym wizerunkiem. Pokarzemy młodym skutki wysyłania nagich zdjęć. Wskażemy alternatywę – przykłady zachowań, które pozwolą podtrzymać relację, mimo iż nie wysłaliśmy swojego nagiego wizerunku.

  • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE

    Mój podopieczny na cyberpodwórku.

    broken image

    Bezpieczny podopieczny w sieci

    To organizacja pozarządowa, klub czy świetlica lub inna instytucja wspierająca dzieci i młodzież może być pierwszym miejscem, gdzie podopieczni otrzymają wsparcie w sytuacji, gdy staną się ofiarą cyberprzemocy.

    Cyberpodwórko to nie ulica czy plac zabaw – to każde miejsce, gdzie w kieszeni wibruje smartfon. Dlatego musimy być gotowi do niesienia pomocy naszym podopiecznym, którzy zagubili się na tym cyberpodwórku – niezależnie od tego, czy są ofiarą, sprawcą czy świadkiem cyberprzemocy.

    Szkolenie pomoże uporządkować zasady i procedury dotyczące cyberprzemocy, wskaże na prawidłowe ukierunkowanie działań profilaktycznych i naprawczych w odniesieniu do cyberproblemów występujących wśród dzieci i młodzieży. Przeanalizowane zostaną dokumenty prawne oraz przykładowe procedury już działające na terenie placówek oświatowych. Poddamy pomysły do stworzenia standardu bezpieczeństwa on—line placówki – instytucji i wskażemy, jak zaangażować wszystkich członków małej społeczności do jego współtworzenia - dzieci i młodzież, kadrę oraz rodziców.

    broken image

    Internet moim oknem na świat: co widzi, za czym tęskni mój podopieczny – glamuraryzacja wizerunku cyfrowego.

    Facebook czy Instagram? A może Youtube? Gdzie najłatwiej oszukać innych? Budować perfekcyjny wizerunek bycia pięknym, atrakcyjnym, zamożnym i kochanym? Jak taki wizerunek przystaje do rzeczywistości?

    Kreowanie życia poprzez treści publikowane w internecie jest często postrzegana przez naszych podopiecznych jako prawdziwy świat, do którego tęsknią i aspirują. Wizerunek cyfrowy w zderzeniu z (nie aż tak barwną) rzeczywistością często powoduje u młodych ludzi lęk i prowadzi do frustracji, braku akceptacji siebie, ucieczki od realnego świata.

    Celem szkolenia jest pokazanie mechanizmów, które powodują, że młodzi internauci tak łatwo zaplątują się w sieć nieprawdziwych światów i wykreowanych starannie wizerunków. Pokarzemy, jak sobie poradzić z presją rówieśniczą oraz wskażemy metody pracy z dziećmi i młodzieżą. Tak, by online'owy blichtr, za którym niejednokrotnie stoi sztab specjalistów. nie przysłaniał im ścieżki rozwoju osobistego i kariery zawodowej.

    broken image

    Pracuję społecznie, ale zgodnie z prawem: krótko o prawach autorskich.

    Usłyszałem fajny utwór muzyczny, który idealnie będzie pasował do przygotowanego festynu. Czy na pewno mogę go wykorzystać i swobodnie odtworzyć? Podczas szkolenia odpowiemy na takie pytanie.

    Łamanie praw autorskich wraz z rozwojem nowych mediów a zwłaszcza internetu– stało się zjawiskiem ogólnospołecznym. Coraz łatwiej nam o naruszenie czyichś praw – nawet nieświadomie. Twórcy natomiast są coraz bardziej świadomi swoich praw i coraz skuteczniej je egzekwują.

    Celem szkolenia jest uświadomienie zagrożeń i możliwości korzystania z cudzych utworów w ramach dozwolonego użytku w edukacji oraz nabycie umiejętności korzystania z otwartych zasobów muzycznych, fotograficznych, graficznych.

  • ZESPÓŁ

    Nasi eksperci

    broken image

    WOJCIECH RONATOWICZ

    Pedagog, pedagog seksualny, absolwent Wydziału Pedagogicznego UW.

    Współzałożyciel Forum Bezpiecznego Internetu. Edukator w projekcie Cyfrowobezpieczni.pl

    • Streetworker, współzałożyciel pierwszego w Polsce Hostelu Interwencyjnego dla Dzieci i Młodzieży Ulicy.
    • Zrealizował jedne z pierwszych badań dotyczących korzystania z materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci w internecie. 
    • Były pracownik Poradni Młodzieżowej UZ.
    • Współpracownik Podyplomowych Studiów Wychowania Seksualnego oraz Podyplomowych Studiów Wychowania Przedszkolnego Metodą M. Montessori UW. 
    • Nauczyciel  „Wychowania do życia w rodzinie”.
    • Pomysłodawca szkoleniowych rad pedagogicznych "Uczeń bezpieczny w sieci".
    • Uczestnik Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii Sejmu Rzeczypospolitej z ramienia Rzecznika Praw Dziecka.
    broken image

    JUSTYNA KOWAL

    Psycholog szkolny, wykładowca akademicki, pracuje w nurcie poznawczo–behawioralnym.

    Prowadzi szkolenia z zakresu tzw. kompetencji miękkich dla rodziców i dzieci z zakresu umiejętności interpersonalnych. 

    Realizuje badania naukowe z zakresu inteligencji emocjonalnej i kompetencji interpersonalnych nauczycieli.

    broken image

    KATARZYNA BANACH

    Pedagog, certyfikowana specjalistka psychoterapii uzależnień i współuzależnienia (Instytut Psychologii Zdrowia), psychoterapeutka (Polski Instytut Ericksonowski), trenerka treningu i warsztatu psychologicznego (Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra).

    broken image

    MAGDALENA ZIENKIEWICZ-BRYŁA

    Nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła pedagogikę Marii Montessori w SWPR. Doskonaliła warsztat pedagogiczny na kursie pedagogiki Marii Montessori, organizowanym przez Stowarzyszenie Montessori bez Granic. 

    Obecnie pracuje w Szkole Podstawowej Montessori im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Warszawie jako wychowawca klasy 1-3. 

    Fanka nowych technologii.

    broken image

    MIKOŁAJ MARKIEWICZ

    Psycholog, zajmuje się usprawnianiem procesów widzenia od 40 lat. 

    Członek Association of Vision Educators. Pionier rozwijania profilaktyki krótkowzroczności w Polsce. Popularyzuje metody dbania o kondycje i zdrowie oczu oraz techniki usprawniania wzroku. 

    Autor ćwiczeń profilaktycznych dla dzieci i młodzieży z zakresu pracy z urządzeniami ekranowymi.

    broken image

    dr MARCIN M. CHRZANOWSKI

    Wykładowca akademicki na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii.

    Entuzjasta i praktyk wykorzystywania LMSs i innych technologii informacyjno-komunikacyjnych w dydaktyce szkolnej i akademickiej.

    W obrębie bloku pedagogicznego prowadzi dla studentów – przyszłych nauczycieli – między innymi zajęcia z TIK i nauczania na odległość.

    W szkole podstawowej i liceum naucza chemii, a w przeszłości również fizyki i matematyki.

     
  • PUBLIKACJE

    RESTART - dobry powrót do szkoły

    CyberMocn@Szkoła - edycja 1

    O blaskach i cieniach internetu

    CyberMocn@Szkoła - edycja 1

    Sprawcy wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie

    Ryzykowne zachowania seksualne dzieci, młodzieży i młodych dorosłych w kontekście korzystania z technologii cyfrowych​

    Cyberpodwórko – profilaktyka ryzykownych zachowań seksualnych dzieci, młodzieży i młodych dorosłych w wirtualnym świecie